Site icon Hotel Turiec

Centrálna poloha – prekliatie či zlatá baňa?

Poloha hotela je pre väčšinu hotelierov nemenný fakt, s ktorým si musia poradiť a vyťažiť z neho maximum. Poloha zohráva dôležitú úlohu pri profilovaní potenciálnych klientov, výbere služieb, ktoré im chceme ponúknuť a stanovení cesty, ktorou je ich vhodné osloviť

 

Horské hotely sa prevažne zameriavajú na turistov, ktorí si prídu vychutnať výlety do prírody, relax alebo šport. Počas víkendov, prázdnin, či sviatkov praskajú vo švíkoch a  cez pracovný týždeň sa snažia osloviť firmy s  ponukou teambuildingu. Naopak mestské hotely sú najviac vyťažené počas pracovného týždňa, kedy sa v ich priestoroch organizujú rôzne školenia, konferencie, či prezentácie a  ubytovacie kapacity vypĺňajú obchodní cestujúci a  účastníci konferencií. Víkendy a  sviatky sú naopak veľkou výzvou pre marketingové oddelenie. Toto je aj prípad 4* Hotela Turiec, ktorý sa nachádza v  centre mesta Martin len niekoľko metrov od pešej zóny. Investori a  vedenie hotela prevzali hotel, ktorý bol postavený koncom 60. rokov a  pred kompletnou rekonštrukciou museli vypracovať podrobnú analýzu na stanovenie smeru, ktorým by sa hotel mal po rekonštrukcii uberať. Mesto Martin, ktoré leží na križovatke dôležitých komunikačných trás,  dáva hotelu konkurenčnú výhodu, ktorú ocenia hlavne firmy organizujúce podujatia pre účastníkov z  rôznych kútov Slovenska, prípadne okolitých krajín. V  spojení s  polohou hotela “na skok” do centra mesta bolo zameranie na biznis klientelu jednoznačné. To, že máte všetky dôležité miesta takpovediac poruke, je silným benefitom pre všetkých hotelových hostí, ktorým je k  dispozícii 65 moderne zariadených izieb a apartmánov, 7 konferenčných priestorov s kapacitou 10-250 miest, wellness s  kompletnými relaxačnými službami a  gastronomické prevádzky s  ponukou kulinárskych špecialít. Veľkou výhodou centrálnej polohy je aj možnosť orientácie služieb na lokálneho hosťa. Wellness, masáže, kryoterapia, zdravotné terapie a  telové ošetrenia si môžu užiť nie len ubytovaní hostia ale aj Martinčania. Svadobní hostia ocenia možnosť výberu miesta obradu – kostoly, galéria aj altánok v mestskom parku sú od hotela vzdialené „čo by kameňom dohodil“. Pri väčšine hotelov v  centre mesta musia hostia premýšľať nad tým, kde zaparkujú svoje auto. Možno sa to nezdá, no dostupnosť parkoviska je dôležitý faktor a  ovplyvňuje správanie obchodných partnerov. Hotel Turiec disponuje parkoviskom s kapacitou 100 áut, ktoré je pre všetkých hostí hotela zdarma. Centrálna poloha však nemá len výhody. Letná sezóna a  ostatné sviatky, kedy aj biznis klientela oddychuje, je výzvou pre marketingový, sales ale aj revenue manažment. V  tomto období je nutné vytvoriť zaujímavú ponuku pre turistov, ktorých priláka región bohatý na kultúrne pamiatky, cyklotrasy či lyžiarske možnosti. Dôležitú úlohu zohráva prevádzka a  personál, ktorý musí byť pripravený uspokojiť rovnako účastníka kongresu, ako pár hľadajúci romantiku. Manažment každého hotela bez ohľadu na to, kde sa nachádza, by mal venovať dostatočnú pozornosť analýze svojich silných a slabých stránok, využiť každú príležitosť na obohatenie a zefektívnenie svojich služieb.

Exit mobile version